Kampa hazır mıyız?


Aybaşında Soğuksu'dan çıkışımız geceyi bulunca yıldızlara çok özenip ailecek kamp yapma kararı almıştık. madem kafaya koyduk erteleyip unutmak ayıp olur. Tatili iple çekiyorum doğrusu, hazırlık düşüncesi bile beni  mutlu ediyor. Fakat bu sefer işin rengi biraz değişti. Tatilimizin 2. yarısı can arkadaşlarımızla sakin bir pansiyonda deniz kenarında geçecek, velakin ilk yarısı çekirdek ailemiz kah orada kah burada çadırda konaklayacak.  Bu iş Ertuğrul ve benim için ilk. Allah'tan Metin kamp konusunda deneyimli :) Önce kamp alanlarını kullanıp bir iki gün yaylada medeniyetten kaçacağız.
Ertuğrul ile "wild camping", olur mu olur...Adam büyüyünce Afrika'ya gitmenin derdinde, O'na da hazırlık olsun :) Ebeveyn ve çocukları ile yaz kış kamp düzenleyen ekipler var, onların paylaştıklarına göre bu işe başlamak için bir yaş sınırı yok. 3-4 yaşından sonra birkaç kmlik yürüyüşler yaptıklarından bahsediyorlar (http://www.kampagidelimmibaba.com/). Orta karar temkinli bir anne olarak yanıma ateş düşürücü, termometre, ışık, dil basacağı, antihistaminik, pansuman malzemesi, pişik kremi, analjezik merhem, güneş kremi, gözlük, buff aldım; ufak bir kaçamak için bence yeterli gibi, yaşayıp göreceğiz...

Yolculuk iki-teker ya da yayan olmadığından yanımıza alacaklarımız bagajımız kadar, şanslıyız.



Barınma işini Metin'e havale ettim, zira ben malzemeden anlamıyorum, baktı bakındı; sonunda bir çadır, 2 kişilik uyku tulumu ve şişme yatak edindik. Biz nöbetlerden tahtada bile yatarız da ufaklık için mat tercih etmedik. Ayrıca olmazsa olmazlar el feneri, çadır için fenerler, çeşit çeşit çakı ve ateş için çakmaktaşı zaten evdeki kalabalığın arasında mevcuttu.
Çadır Husky' den 3 kişilik 3 mevsimlik Bizon modeli, soğuklara bir yere gitme ihtimalimiz düşük olduğu için şimdilik 3 mevsim yeter diye düşündük.



Uyku tulumumuz Easy Camp Tour Atlanta 2 kişilik uyku tulumu 3 mevsimlik bir tulum, aynı zamana ihtiyaç halinde tek kişilik iki ayrı tulum haline de getirilebiliyor

Şişme yatak İntex marka ucuz yollu çift kişilik işimizi görecek bir yatak. Deneme amaçlı evde şişirdim yatağı, Ertuğrul bayram etti yatak üstünde zıplamaktan, böylece kendi çapımızda küçük bir zıplama testinden de geçmiş oldu.
Aydınlatma olarak şimdilik iki tane led çadır feneri ve bir tane el feneri var. Bir isviçre çakısı bir de sürmene çakısı var elimizde, isviçrenin sürmeneyle imtihanı olacak yani :)
Olmazsa olmazlar...


Yeme içme işi için biraz forum karıştırdım; buz aküsü ve izolasyonlu çanta edindik. Tarhana, hazır birkaç makarna, meyve, süt, menemen, ton balığı, zeytin-peynir, kuruyemiş bizi idare eder. Hala ocak işinde kararsızız; tüplü ocak mı, ispirto ocağı mı? Ya da yakacağız odun ateşini, sonra da temizleyeceğiz isi pası... Çaycıyız da, termosları aldık, su nasıl ısınacak? Ayrıca oltamız da var bir akarsuya denk gelirsek rastgele deyip sallarız oltayı suya, kimbilir belki bir öğünümüzü çıkartırız :-)) Ve hayati yük; su! Taşımaya asla üşenilmemesi gereken yegane şey....


Çiçeği burnunda bir kampçı adayı olarak paylaşımlardan öğrendiklerim:

1. Kamp alanı önemli, komşuları seçerken uzun süre aynı yerde kalınacaksa dikkat etmeli. Kamp alanlarının hali pek de iç açıcı olmayabilir, beklentin yüksek olmamalı.
2. Çadır hava kararmadan kurulmalı, benim gibi amatörler için karanlıkta yap boz yapmak gibi birşey.
3. Çadırı kuracağın zemin olabildiğince düz, kuru ve pürüzsüz olmalı.
4. Çöpünü nasıl getirdiysen öyle geri götür.
5. Dağın bayırın temiz sularını insanoğlunun icatları ile kirletip hayvanlar sabunla zehirleme, illa temiz olacak takıntın varsa sabunlu, diş macunlu suları kaynaklardan uzağa dök.
6.Yiyecek ve çöplerin ağzını iyi kapat. Çadırdan uzakta tut, zira gece kokuya gelen davetsiz misafirler olabilir. Mümkünse hatta bunları ağaca as.
7. Börtü böcek, hayvan korkunu çocuğuna bulaştırma.
8. Kuş uçmaz kervan geçmez yerlerde özellikle tek seyahat ediyorsan medeniyetle karşılaşınca bir yakınını rotan ve yerin hakkında bilgilendir. Dünyanın bin türlü hali var...
9. Aç susuz gezilmez. Beslenmek önemli!
10. İnsan dışkısı da bir gübre, iş ki böcek istilasına uğramamak için üzerini toprakla kapat. 
11. Ateşi yaktığın gibi söndür de, sonra memleket yanıyor.
12. Çift kapılı çadırlar iki kişi için iyi seçenek. Gece dışarı çıkacak olursan arkadaşının üzerinden atlamk zorunda kalmazsın.
Bakalım hazır mıyız, dersimize yeterince çalışmış mıyız, görüp paylaşırız...

Eee bu kadar topla kaldır, gez tozun ardından eğlenip tembellik yapmak bizim de hakkımız ;) Yaşasın hamakta kitap okuyup uyuklamak :)   
                                                                                          Gökçen

                                                                                                                     


5 yorum:

  1. Bu hazırlığı çok beğendim!
    Kamp sonrasi paylaşimlarinizi bekliyorum;)
    ve hedef kamp yerini merak ediyorum.
    İnbükü mü acaba??

    YanıtlaSil
  2. süper anlatım emeğinize sağlık.keşfettiğiniz kamp alanlarını merakla bekliyorum ,bizede yeni kamp alanları olmuş olacak.çift kişilik uyku tulumunu beğendim.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler, ön araştırma yaptık ama kamp alanlarını bende merak ediyorum :-), dönüşte hem kamp alanlarını hemde malzemelerin incelemesini yazacağım...

    YanıtlaSil