MOTOSİKLET

,

       2013 Ağustos ayında sıfır km olarak aldığım siyah inazuma şimdiye kadar beni pişman etmedi. KTM Duke 200 ile arasında gelgitler yaşamış olsam da gezilerimi çoğunlukla artçılı olarak yapacağım için eşimin de teşvikiyle !!! inazuma ağır bastı.

GW250 INAZUMA TEKNİK ÖZELLİKLERİ

Renkler İnci Siyahı, Kardinal Kırmızı

MOTOR

Tipi : 4-zamanlı, SOHC, Paralel çift silindir, elektronik yakıt enjeksiyonu
Supaplar: 2, silindir başına
Soğutma sistemi :  Sıvı soğutmalı
Silindir hacmi :  248 cm3
Çap :  53,5 mm
Strok :  55,2 mm
Sıkıştırma oranı :  11,5 : 1
Maksimum güç :  24,5 PS / 8500 dd
Maksimum tork :  22 Nm / 6500 dd

Aktarma

Tipi Zincirli
Şanzıman sıralaması 6-vites

Elektrik

Ateşleme tipi Elektronik ateşleme (Transistörlü)
Çalıştırma sistemi Elektrikli marş

Ölçüler ve kuru ağırlık

Toplam uzunluk 2145 mm
Toplam genişlik 760 mm
Toplam yükseklik 1075 mm
Aks arası mesafe 1430 mm
Zeminden yükseklik 165 mm
Sele yüksekliği 780 mm
Çalışır ağırlık 183 kg
Yakıt depo kapasitesi 13,3 Litre

Şasi

Ön süspansiyon Teleskopik çatal, helezon yay, yağ sıkıştırmalı
Arka süspansiyon Eklem tip, helezon yay, yağ sıkıştırmalı mono amortisör
Ön fren Tek disk
Arka fren Disk
Ön lastik ölçüsü 110/80-17 M/C (57H) Tubeless
Arka lastik ölçüsü 140/70-17 M/C (66H) Tubeless



En son yaptığım 230 km lik Ankara Merkez, Çubuk-Karagöl, Eğrekkaya Barajı, Kızılcahamam, Ankara Merkez rotamda rüzgardan biraz rahatsız oldum, gerçi naked motosiklet kullanıp "rüzgar çok çarptı abiii" demekte biraz abesle iştigal eder ama bi de ön cam edinip öyle denemek lazım. Motosiklette titreşim yok denecek kadar az, iki kişi torku gayet yeterli, rampada bile gazlayınca 100-110 km hızı çok rahat görüyorsunuz, viraj kabiliyeti gayet iyi (gerçi at binicisine göre şahlanır derler ama:), yakıt konusunda son yaptığım gezide sürekli iki kişi bindim, 90-100 km ile de gittiğim oldu, dağ bayır rampada 1.-2. vitesle de gittiğim oldu, ortalama yakıtı 3,5 lt/100km, yani makineyi sıkıştırmazsan tek kişi 3 lt/100km ye düşebilir (belki), sıkıştırırsan Allah ne verdiyse yakıyor (5,2 lt/100km yi görenler varmış). Motosikletin aksesuarlarını (ön cam, orta takoz, arka ve yan top case taşıyıcısı, koruma demiri) yerli üretimlerini de bulabilirsiniz. İrfan ustadan aldığım koruma demirinden (şimdilik çok ihtiyacım olmasa da) memnunum, işçiliği gayet iyi, ilerleyen zamanlarda orta sehpa ve öncam edinmeyi düşünüyorum.






GENEL ÖZELLİKLERİ

MODEL, RENK SEÇENEKLERİ 
Model Adı
Suzuki Inazuma 250
Model
GW250 L3
Tip
Commuter / Tourer
Üretim Yeri
Changzhou Haojue Suzuki Motorcycle Co. Ltd. China
Piyasaya Çıkış Tarihi
Kasım 2012
Renk Seçenekleri
İnci Siyahı
Şeker Kırmızı
Beyaz
Mavi - Beyaz
Garanti Süresi
2 Yıl 

MOTOR ÖZELLİKLERİ
Motor Tipi
4-Zamanlı, 2-Silindir, Sıvı Soğutmalı, SOHC
Motor Hacmi
248 cc/cm3 (15.1 cu.in)
Çap x Stroke
53.5 x 55.2 mm (2.106 x 2.173 in)
Sıkıştırma oranı
11.5 : 1
SibopAçıklığı
(Soğuk Motor)
Emme: 0.08 mm (0.003 in), İzin verilen aralık: 0.05 - 0.10 mm (0.002 - 0.004 in)
Atma: 0.2 mm (0.008 in),  İzin verilen aralık : 0.17 - 0.22 mm (0.007 - 0.009 in)
Yağlama Sistemi
Islak Karter
Debriyaj
Islak Çok-Plaka
Debriyaj Kolu Boşluğu
10 - 15 mm (0.4 - 0.6 in) Debriyaj kolu ucundan ölçülmüştür.
Gaz Kolu Boşluğu
2.0 - 4.0 mm (0.08 - 0.16 in) Gaz kolu ucundan çevresel ölçüm
Rölanti
1300 - 1500 rpm (Sıcak Motor)
Egzos Tipi
Merkezi katalitik konvektörlü çift egzos borusu
Hava Filtresi
DNA Yüksek Performans Hava Filtresi
veya
Suzuki Parça Numarası: 13780-48H00-000 
HavaFiltresi Değişim Aralığı
Her 15000 km (9000 mil) VEYA her 45 ayda
Soğutma Sıvısı Kapasitesi
1.35 litre (1.2 Imp. qt, 1.4 US. qt)
Soğutma Sıvısı  Değişim Aralığı
Her 16000 km  (9600 mil) VEYA her 48 ayda
(Eğer Suzuki Super Long Life Coolant Blue kullanılıyorsa)
Her 8000 km  (5000 mil) Veya her 24ayda
(Eğer Suzuki Long Life Coolant Green or other than Blue kullanılıyorsa)
Motor Yağı
Tavsiye edilen Motor Yağları
Castrol Power 1 4T SAE 10W/40 Yarı Sentetik Motosiklet Motor Yağı
Castrol Power 1 4T SAE 10W/30 Yarı Sentetik Motosiklet Motor Yağı
Fuchs Silkolene Super 4 SAE 10W/40 Yarı Sentetik Motosiklet Motor Yağı
Halfords SAE 10W/40 Yarı Sentetik Motosiklet Motor Yağı
Hein Gericke Performance 4T SAE 10W/40 Yarı Sentetik Motosiklet Motor Yağı
Mobil Extra 4T SAE 10W/40 Yarı Sentetik Motosiklet Motor Yağı
Motul 5000 Performance 4T SAE 10W/40 Yarı Sentetik Motosiklet Motor Yağı
Petronas Syntium Moto 4SX 4T SAE 10W/40 Yarı Sentetik Motosiklet Motor Yağı
Q8 Moto SBK 4T SAE 10W/40 Yarı Sentetik Motosiklet Motor Yağı
Shell Advance Ultra 4T SAE 10W/40 Tam Sentetik Motosiklet Motor Yağı
Valvoline Synpower 4T SAE 10W/40 Tam Sentetik Motosiklet Motor Yağı

JASO T903: MA veya daha iyisi VEYA API SG veya daha yükseği fakat SH veya daha iyi yağları kullanmayın ( which have the labels Energy Conserving or Resource Conserving) (bakınız GW250 kullanıcı el kitabı)

Acronimler
API = American Petroleum Institute
JASO = Japanese Automobile Standards Association
SAE = Society of Automotive Engineers
Motor Yağı Kapasitesi
Yağ Filtresi Değişirse: 2.40 litre (2.1 Imp. qt, 2.5 US. qt)
Yağ Filtresi Değişmezse: 2.10 litre (1.8 Imp. qt, 2.2 US. qt)
Motor Yağı Değişimi
Her 5000 km veya her 15 ayda
Yağ Filtresi
Champion K301
VEYA
Suzuki Parça Numarası: 16510-07J00 
Yağ Filtre Değişimi
Her 10000 km veya her 30 ayda
YakıtKapasitesi
13.3 litre 
Yakıt Oktan Değeri
91 veya üstü RON (Research Octane Number), kurşunsuz
Bio Yakıtlar
Kullanılabilir ve Suzuki Tarafından hava kirliliğini önlemek amacıyla tavsiye edilmektedir fakat kesinlikle 10% dan fazla Ethanol, 5% den fazla  Methanol ve 15% den fazla MTBE (Methyl Tertiary Butyl Ether)içermemelidir
Yakıt Sistemi
EFI (Electronic Fuel Injection)Elektronik yakıt Pükürtme
Vites Kutusu
1-aşağıya, 5-yukarıya
Aktarma
6-Vites Sabit Dişli
Primary Reduction
3.238 (68 / 21)
Vites Oranı 1 (low)
2.417 (29 / 12)
Vites Oranı 2
1.529 (26 / 17)
Vites Oranı 3
1.182 (26 / 22)
Vites Oranı 4
1.043 (24 / 23)
Vites Oranı 5
0.909 (20 / 22)
Vites Oranı 6 (top)
0.808 (21 / 26)
Son Dişli Oranı
3.214 (45 / 14) - sadece 2012 VEYA
3.286 (46 / 14) – 2013 den itibaren

Ön Dişli    : 14T
Arka Dişli : 45T VEYA 46T 

(Note: Arka Dişliden 1 diş azaltmak arka tekeri  4.3 mm geri almayı gerektirir. 44T, 45T veya 46T zincir değişimi gerektirmez fakat 39T arka dişli  112-link zincir gerektirir ve hız göstergesi 10% az gösterir ve yeniden programlanması gerekir. 
Zincir
KMC520RO VEYA DID520VF, O-Ring tip, 116 link (bakla)
ZincirBoşluğu
20 - 30 mm (0.8 - 1.2 in) motosiklet yan takozdayken zincirin alt kısmının orta noktasından ölçülmelidir.
Drive Chain Wear
20-pitch OR 40-link length: 317.5 mm NEW, 320.5 mm MAX 
Zincir Temizliği
Kerosene (Paraffin) 
Zincir Yağlama
Kuru PTFE Tip - her 1000 km  VEYA ayda bir.

GÜÇ AĞIRIK ORANI 
Güç / Ağırlık oranı
0.09 kW / kg

ŞASİ ÖZELLİKLERİ
Ön Süspansiyon
Teleskopik, Helezon yay, Yağ Sönümlemeli
Arka Süspansiyon
Salıncak, 7-Pozisyon Önyüklemeli,  Helezon yay, Yağ Sönümlemeli , Monoshock Sistem
(Ön Yükleme Pozisyonu - 1:En Yumuşak, 3:Standart, 7:En Sert)
Ön Çatal Süspansiyon Mesafesi
120 mm (4.7 in)
Arka Teker Süspansiyon Mesafesi
125 mm (4.9 in)
Aks Mili
Ön: 65 N·m (6.5 kgf-m, 47 lbf-ft) sıkma torku
Arka: 65 N·m (6.5 kgf-m, 47 lbf-ft)  sıkma torku
Ön Aks Sıkma Civatası
23 N·m (2.3 kgf-m, 16.5 lbf-ft)  sıkma torku
Ön Kalüper Civatası
26 N·m (2.6 kgf-m, 18.5 lbf-ft)  sıkma torku
Direksiyon Açısı
40° (sağ ve sol)
Yatma Açısı (Tekerlek)
26°
Tekerlek izi
105 mm (4.1 in)
Dönme Yarıçapı
2.5 m (8.2 ft)
Fren Sistemi
Ön: Hidrolik, 290 mm (11.41 in) Disk
Arka:  Hidrolik , 240 mm (9.44 in) Disk
Fren Sıvısı Değişim Aralığı
Her 2 Yılda
Fren Hortumu Değişim Aralığı
Her 4 Yılda
Ön Teker
IRC RX-01F D ROAD WINNER (110/80-17 M/C 57H, Tubeless) VEYA
Pirelli Sport Demon (110/80 - 17 M/C 57H TL)
(Minimum Tread Depth: 1.6 mm [0.06 in] minimum)
Arka Teker
IRC RX-01R ROAD WINNER (140/70-17   M/C 66H, Tubeless)
VEYA
Pirelli Sport Demon (140/70 - 17 M/C 66H TL)
(Minimum Tread Depth: 2.0 mm [0.08 in] minimum)
Teker Diş Derinliği
Teker diş Derinliği Uyarısı teker üzerinde yan yüzeyde üçgen şeklinde gösterilmiştir.
Tekerlek Basıncı (Soğuk)
36 psi (250 kPa, 2.50 kgf/cm2) 
Kask Kilidi
2 adet

ELEKTRİK ÖZELLİKLERİ
Ateşleme Sistemi
Elektronik ateşleme, Tam Transistorize
Ateşleme Bujisi
SICAK BUJİ: NGK CR6E VEYA DENSO U20ESR-N (Eğer Standard Buji çıkartıldığında nemli ve porselen ucu kararmışsa)
STANDARD: NGK CR7E  VEYA  DENSO U22ESR-N (porselen hafif kahverengi normal renginde)
SOĞUK BUJİ: NGK CR8E  VEYA  DENSO U24ESR-N ( Eğer Standard Buji çıkartıldığında aşırı ısınmış veporselen ucuağarmış beyazsa)
AteşlemeBujisi Değişim Zamanı
Her 10000 km  VEYA her 30 ayda
Ateşleme Buji Açıklığı
0.7 mm (0.028 in),  İzin verilen aralık: 0.7 - 0.8 mm (0.028 - 0.031 in)
Akü
Yuasa YTX9-BS (CTX9-BS) 12V 8Ah (RRP Inc.) VEYA
Halfords Bosch Motorcycle Battery 8AS (YTX9- BS) 12V 8Ah (RRP Inc.)
(Normal Şarj aletiyle (En fazla 0.9A) en fazla 5-10 saat arasıVEYA hızlı şarjaletiyle (En fazla 4A)en fazla 1saat şarj edin  )
Jeneratör
3-Faz AC-jenerator, 180W maximum (normal GW250 farı 110Wgüç tüketir)
Çalıştırma Sistemi
Elektrik
Ana Sigorta
30A 
Far  Sigortası
15A (Kısa/uzun far, park lambaları, fren ve park lambası)
Ateşleme  Sigortası
10A (ateşleme bobini, starter rölesi,yakıt pompa rölesi,oksijen sensörü,ateşleme selonoidi, katalizör selonoidi, soğutma fanı rölesi)
Sinyal  Sigortası
10A (sinyal lambaları , hız göstergesi ,korna)
Yakıt  Sigortası
10A (f ECU, yakıt pompası, hız göstergesi, yakıt göstergesi,soğutma fan motoru)
Yedek  Sigortalar
30A x 1 (Ana Sigorta Kutusunda)
10A x 1 ve 15A x 1 (Akü yanında sigorta kutusu içerisinde)
Far
12V 60/55W 
Park Lambaları
12V 5W x 2 
Sinyal Lambaları
12V 10W (Sarı) 
Stop Lambaları
12V 21/5W 
Plaka Lambası
12V 5W 

GÖSTERGELER
Tachometre
0 - 13000 rpm (11200 rpm ‘ de sınırlandırılmıştır)
Hız Göstergesi
LCD-dijital, kph / mph 
Mesafe Sayacı
LCD-dijital, km / mil
Saat
LCD-dijital, 12-hour display
Gezi Sayacı
2 adet
Vites Göstergesi
LCD-dijital, 1 - 0 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6
Hararet Göstergesi
LED Kırmızı
Yüksek Yağ Basıncı
LED  Kırmızı
Yakıt Enjeksiyon (FI) Arızası
LED  Kırmızı
Boş Vites Uyarısı
LED Yeşil (Vites göstergesi '0' gösterir)
High Beam Indicator
LED Mavi
Turn Signal Indicator
LED Yeşil
Servis Uyarısı
LCD Panel ilk 1000 km ve daha sonra her 5000 km de servise gitmeniz için 'MAINTENANCE' uyarısı verir
'MAINTENANCE' uyarısını kaldırmak için
  1. Anahtarı kapatın
  2. 'SEL' butonuna basılı tutun
  3. Anahtarı açın
  4.  'MAINTENANCE' uyarısı yanıp sönmeye        başlayana kadar 3 saniye basılı tutun, 3 defa yanıp 3önecek ve kaybolacaktır
'MAINTENANCE' aralığını ayarlamak için
  1. Anahtarı açın
  2. 'ADJ' butonuna  'MAINTENANCE' yanıp sönene ve km sayacı açılana kadar 2 saniye basılı tutun 
  3. 'SEL' butonuna basarak her seferinde 500 km  aralıkla düşürebilirsiniz
  4. 'ADJ' butonuna basarak her seferinde 500 km arttırabilirsiniz
  5. Ayarlamanız bitince 'ADJ' ve 'SEL' butonlarına 2 saniye birlikte basarsanız normale döner
  6. Anahtarı kapatınız.
Not
  • Ayarlanmış bakım aralığı ilk 1000 km den sonra ayarlanabilir
  • Servis Uyarı aralığı 500km ile 6000km arasında ayarlanabilir.
  • Her yağ değişiminden sonra Servis uyarı aralığını sıfırlayınız
Devir Saati Uyarısı
LED Beyaz, 3 Ayarlanabilir mod
  1. KAPALI - LED uyarı ışığı kapalı
  2. ECO - LED 4500 rpm de yanıp sönmeye başlar, 6000 rpm sonrası sürekli yanar
  3. NORM - LED 8000 rpm sonrası sürekli yanar
(MODU DEĞİŞTİRMEK İÇİN:Anahtarı açık konumuna getirin ‘SEL’ butonuna 2 saniye basılı tutun, ‘ADJ’ butonuna basarak istediğiniz modu seçin, seçtiğiniz modu ayarlamak için ‘SEL’ butonuna basın )
Yakıt Göstergesi
LCD 5 -Segment Gösterge (Motosiklet yan ayaklıkta olmamalıdır)
  • Yakıt Pompası & 5 siyah segment - 13.3 litre & yaklaşık 400 km
  • Yakıt Pompası yanıp sönüyor & 1 siyah segment - 4 litre & yaklaşık 120 km
  • Yakıt Pompası yanıp sönüyor - 2 litre & yaklaşık 60 km yol gider
BOYUTLAR & AGIRLIK 
Toplam Uzunluk
2145 mm (84.4 in)
Toplam Genişlik
760 mm (29.9 in)
Toplam Yükseklik
1075 mm (42.3 in)
Aks Arası Mesafe
1430 mm (56.3 in)
Yerden Yükseklik
165 mm (6.5 in)
Sele Yüksekliği
780 mm (30.7 in)
Toplam Ağırlık (Islak)
183 kg (403 lbs)
Toplam Ağırlık (Kuru)
172 kg (379 lbs)
Bürüt Ağırlık
365 kg (805 lbs)
SES SEVİYESİ
Sabit Devir
82 dBA
Motor Devri
4250 rpm
Sürüş Esnasında
80 dBA
PERFORMANS & EKONOMİ DEĞERLERİ
Maximum Güç
24.59 hp (24.94 PS, 18.34 kW) @ 8500 rpm
Maximum Tork
22.74 N·m (2.32 kgf-m, 16.77 lbf-ft) @ 6500 rpm
Maximum Hız
140.00 kmh (87.50 mph) - Suzuki Inazuma GW250 Üretici Verisi
154.00 kmh (96.25 mph) - Suzuki Inazuma GW250 için kaydedilmiş en yüksek hız
(Km Saatinin gösterdiği değerdir fakat doğru ölçüm yaklaşık 142.00 kmh [88.00 mph] )
151.60 mph (94.75 mph) - Honda CB 250 R için  internet Bilgisi  
156.75 kph (97.97 mph) - Kawasaki Ninja 250 R için internet bilgisi
Maximum Hızlanma
8.04 saniye (0-100 kmh, 0-62.5 mph) - Suzuki Inazuma GW250 Üretici Verisi
8.76 saniye (0-96 kmh, 0-60 mph) - Honda CB 250 R Üretici verisi
10.18 saniye (0-96 kmh, 0-60 mph) - Kawasaki Ninja 250 R Üretici Verisi
Yakıt Tüketim Verisi
30.4 km/litre
3.29 litre/100 km
85.87 mpg UK
71.5 mpg US
19.0 mil/litre

(Worldwide Motorcycle Test Cycle ile Suzuki' nin Ölçüm verisidir)
(Bu test esnasında sürücü herhangi bir opsiyonel ekipman kullanmamıştır)
19.5 - 24.8 km/litre (ortalama   21.25 km/litre)
5.14 - 4.03 litre/100km (ortalama 4.7 litre/100km)
55 - 70 mpg UK (ortalama 60 mpg)
45.8 - 58.3 mpg US (ortalama 50 mpg)
12.2 - 15.5 mil/litre (ortalama 13.3 mil/litre)

(Normal sürüş, ani hızlanma ve yüksek hızlarda sürüşün ortalama değeri)
(Yakıt Sarfiyatı  sürüş tarzı, araç bakımlarının zamanında yapılması, hava ve yol koşulları, lastik basınçları, aksesuarlar, sürücü ağırlığı gibi birçok etkene bağlıdır.)
Yakıt Tankı Menzili
256 - 400 km  (160 - 250 mil) 

TANISAL HATA KODLARI (DIAGNOSTİC TROUBLE CODES) ( DTC )
Yakıt enjeksiyon sistemi motor kontrol modülü (ECM ; Engine Control Module) tarafından kontrol edilir.
Eğer ECM bir hata durumu tesbit ederse LCD ekranda hata kodu (C12 gibi) ve "FI" sembolü (Fuel Injection veya Fault Indicator) görünecek ve gösterge tablosunun sol kısmında kırmızı FI lambası anahtarı "ON" konumuna getirdikten yaklaşık 3 sn sonra yanacaktır.
Bu hata kodları arızayı bulmanıza yardımcı olacaktır.

DCT HATA İŞARETLERİ
*LCD ekranda "FI" yanıp sönüyor, gösterge tablosunun sol tarafındaki kırmızı led FI ışığı sürekli yanıyorsa motorunuzu derhal servise götürün.
*LCD ekranda "FI" sürekli yanıyor, gösterge tablosunun sol tarafındaki kırmızı led FI ışığı yanıp sönüyorsa motorunuzu kesinlikle çalıştırmayın ve servise başvurun.
*Mod Seçme Anahtarı (Mode Select Switch, Suzuki Part Number:09930-82720) 'nı DTC soketine takıp "ON" konumuna getirerek DTC hata kodu okunabilir.

DTC SOKETİ
*Suzuki İnazuma GW 250 nin DTC soketi sağ arka kapağın atlında 
*Öncelikle beyaz DTC soketinden beyaz DTC kapağını çıkartın. 
*Hata tespiti bittikten sonra kapağı kapatmayı unutmayın.

DTC SATICI (DEALER) MODU
*Mod Seçme Anahtarı (Mode Select Switch) ile "kullanıcı modu" ndan (User Mode) "satıcı modu" na (Dealer Mode) geçiş yapabilirsiniz. "Satıcı Modu" nda kırmızı led "FI" lambası çalışmaz.

MOD SEÇME ANAHTARI NASIL YAPILIR
*Mod Seçme Anahtarı yaklaşık 50 TL civarında (25$, 15£) ve yurt dışından temin edebilirsiniz, ama bir kablo yardımıyla 2 terminal arasında kısa devre yaparak sizde yapabilirsiniz.
*Doğru terminalleri kısa devre yaptırdığınıza emin olunuz. (Açık mavi çizgili siyah kablo ile beyaz kablo arasında)
*Motor Kontrol Modülü (ECM) tarafından bir hata kodu tespit edilmesi için motorun yaklaşık 4 sn çalışması gerekiyor.
*Tüm hata kodları tespit edildikten ve bir kağıda kaydettikten sonra motoru kapatın, kısa devre yaptırdığınız kabloyu veya Mod Seçme Anahtarını (Mode Select Switch) çıkartın ve DTC Soketini tekrar tesisata bağlayın. 

DTC KODLARI
*Bütün DTC kodları her Suzuki motosiklette kullanılmıyor. Suzuki İnazuma GW250 için 19 farklı DTC kodu bulunmakta ve aşağıdaki tabloda sıralanmış durumda.
*Eğer ECM (Motor Kontrol Ünitesi) birden fazla hata kodu tespit ederse, küçükten büyüğe doğru, 2 saniye aralıklı olarak tüm kodları sırayla gösterecektir.
*ECM den herhangi bir kablo çıkartırsanız, akü bağlantılarını çıkartırsanız veya ana sigortayı çıkartırsanız, hata kodları silinebilir.

DTC KOD TABLOSU
 No
KOD
ARIZALI PARÇA
1
C 00
Arıza yok (None)
2
C 12
Krankşaft pozisyon sensörü (Crankshaft Position Sensor, CKPS)
3
C 13
Hava Girişi Basınç Sensörü #2 (Intake air pressure sensor, IAPS#2)
4
C 14
Gaz Kısma Sübabı Pozisyon Sensörü (Throttle position sensor, TPS)
5
C 15
Motor Soğutma Sıcaklık Sensörü (Engine coolant temperature sensor, ECTS)
6
C 17
Hava Girişi Basınç Sensörü #1 (Intake air pressure sensor, IAPS#1)
7
C 21
Hava Girişi Sıcaklık Sensörü (Intake air temperature sensor, IATS)
8
C 23
Devrilme Sensörü (Tip-Over Sensor, TOS)
9
C 24
Ateşleme Uyarısı #1 (Ignition signal #1 IG Coil #1)
10
C 25
Ateşleme Uyarısı #2 (Ignition signal #2 IG Coil #2)
11
C 31
Vites Pozisyon Uyarısı (Gear Position Signal GP Switch)
12
C 32
Enjektör Uyarısı #1 (injector signal #1, FI #1)
13
C 33
Enjektör Uyarısı #2 (injector signal #2, FI #2)
14
C 40
Boş vites Kontrol Valfi (Idle Speed Control Valve, ISCV )
15
C 41
Yakıt Pompası Kontrol Sistemi (Fuel Pump Control System), ECM/PCM güç giriş sinyali   (ECM/PCM Power Input Signal)
16
C 42
Ateşleme Anahtarı Uyarısı (Ignition Switch Signal)
17
C 44
Oksijen Sensörü (Heated Oxygen Sensor, HO2S)
18
C 49
(PAIR Control Solenoid Valve)
19
C 60
Soğutma Fanı Kontrol Sistemi (Cooling Fan Control System)
20
C 65
Hız Kontrol Sistemi (Idle Speed Control System)

*Eğer arıza yoksa veya arıza giderildiyse kontak anahtarı kapalı "OFF" pozisyonundan açık "ON" pozisyonuna getirildiğinde LCD Panelde "C 00" görülecektir.

DTC GEÇMİŞİNİ TEMİZLEME
Motor Kontrol Modülü (ECM) den DTC geçmişini temizlemek için Suzuki Diagnosis System (SDS) bilgisayar yazılımından "temizle" butonuna tıklamanız yeterli veya motorunuzu servise götürebilirsiniz. (SDS CD-ROM Suzuki Part Number: 99565-01010-028, SDS module Suzuki Part Number: 09904-41010)



İNAZUMA ÖN CAM (RÜZGARLIK, WİNDSCREEN)
İnazuma söz konusu olunca ön cam kullanıp kullanmama tam bir tartışma konusu. Naked (çıplak) motorda ön cam biraz çelişki amma velakin biraz yol yapınca insan bir öncam olsada şu rüzgarı biraz kesse demeden edemiyor. 2015 de fuarda tanıtımı yapılan ve piyasaya sürülen yeni F (fared) modelinde rüzgarla mücadeleyi ön cam ve yan karenajlar devralmış durumda. F modelinde motor biraz daha cüsse ve bir hayli aerodinami kazanmış olsa da naked modeli benimm daha çok hoşuma gidiyor.
Gel gelelim naked için ön cam konusuna, bu nokta da birkaç alternatif söz konusu.
Öncelikle inazuma ile ekstra aksesuar paketi alırsanız buna birlikte verilen ve montajı için farın üst kısmındaki kapakların delinmesi gereken bir cam modeli var.


Rüzgarı kesmede pek bir başarısı olamasa da estetik yönden güzel bulan arkadaşlarımız var.

İkinci olarak Puig firmasının İnazuma için ürettiği ve benimde en çok hoşuma giden ama fiyat olarak biraz tuzlu olan (110-120 Euro) cam modeli var. Kullanan arkadaşların yorumu rüzgarı kesmede başarılı olduğu, sürücünün göğsünü rüzgardan koruduğu yönünde (kullanan bir kişi, 1,75 civarında boyu vardı ve kaskın hemen alt tarafından boyun bölgesine ve üst kısmına rüzgar aldığı yönünde yorum yapmıştı). Ekstra bir deflektör daha kullanılırsa uzun yolda daha başarılı olacağını düşünüyorum. 



Puig in resmi sitesinde farklı renk tonları mevcut fakat ülkemizde var mı tam olarak bilmiyorum.

Puig in ürettiği farklı modeller de mevcut ama ne duyan ne gören ne de takan var benim bildiğim, yakında onlar da gelir diye umuyorum.

 Touring II
 Stream
Rafale

Üçüncü olarak kendi motorumda da kullandığım ve internetten satın aldığım yerli üretim puig benzeri ön cam. Montaj için ön kafa karenajını delmenize gerek kalmadan puig benzeri montajını yapmak mümkün ve parçalar cam ile birlikte geliyor. İlk üretim aşamasında farklı boyları mevcuttu fakat şu an tek boy üretiliyor bildiğim kadarıyla ve bende olan da standart boy. Boyum 1,76 ve rüzgar tam olarak kaskın çenesine denk geliyor, kullandığım süre boyunca sürüşle ilgili direksiyonda herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Camın kestiği ve kaska gelen rüzgar kaskı biraz sallıyor en azından bende öyle (alışınca problem yok:)




Montajını camla birlikte gelen vidalarla kendi başınıza kolaylıkla yapabilirsiniz. Montaj sonrası ön cam açısını ayarlayabiliyorsunuz, çok dik yapmadığınız sürece ön karenaja sürtmüyor.


Bunlar haricinde daha bir çok seçenek var. Herkes kendine ve kesesine göre bir çözüm buluyor.

10.11.2015
Bugün motosikletin garajda yerini değiştirdikten sonra yere birşeyler damladığını fark ettim. Damlayan sıvıyı takip edince daha önce birçok yerde okuduğum radyatörden su kaçırdığını fark ettim. Saat akşamın 10'u olunca başlarda biraz kararsız kaldım fakat daha sonra grenajları söküp radyatör kelepçelerini sıkmaya karar verdim. 5 numara alyan anahtar ve bir yıldız tornavida işinizi görmeye yetecektir.

Radyatör, soğutma suyu haznesi ve sıkmanız gereken kelepçelere ulaşmak için sırasıyla yan kapak, üzerindeki gri parça ve sinyalinde üzerinde bulunduğu yan grenajın hepsini sökmeniz gerekmekte. Yan kapağın arka tarafında bir vida bulunuyor, öncelikle bu vidayı söktükten sonra yan kapağın ön tarafındaki tırnaklardan kurtararak öne doğru kaydırdığınızda kolaylıkla sökülmekte. üzerindeki gri parçayı sökmek için iki adet vidası bulunuyor. Bu vidaları çıkarttığınızda gri parçayı kendinize doğru çekerek çıkartabilirsiniz. Yan grenajı sökmek için öncelikle motosikletin deposunun üstündeki gri parçayı sökmeniz gerekiyor. Her iki tarafındaki vidaları söktükten sonra geriye doğru kaydırdığınızda bu parça da kolaylıkla çıkmakta. Bundan sonra yan grenajı tutan 3 tane tırnak kalıyor. Bu tırnaklardan kurtarmak için grenajı öne doğru kaydırarak çekmeniz gerekiyor. Tırnaklar biraz sıkı tutuyor bunun için yavaş yavaş oynatarak grenajı sökebilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder